lördag 3 juli 2010

Till minne av Hultsfredfestivalen

På platsen var jag aldrig, men på 90-talet så var det många stora band där. Framför allt 1994 så var tre klassiska brittiska band där. Det handlar om The Verve, Blur och Oasis. Betydelsen av festivalen Hultsfred tror jag är väldigt stor.

Den har inspirerat kommande generationer till festivallivet, och så tror jag festivalen har lagt grunden till att vi idag har sett festivaler som Peace and Love och Sweden Rock Festival blivit så stora som de idag 2010 är.

Enligt den officiella Hultsfred sidan så var det Oasis andra spelningen utanför brittiska öarna 1994. De hade precis släppt sin första platta, Definitely Maybe, och var relativt okända i Sverige kan jag ana.

Hittar inget från deras spelning från 1994, så jag tar istället från Blurs spelning 1994. Avnjut denna klassiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar