lördag 16 oktober 2010

WASP, Live, Conventum Arena, Örebro.

Det internationella kända hårdrocksbandet WASP hade igår, fredags, vägarna förbi min nuvarande stad Örebro. WASP har varit känt i Sverige sedan 80-talet, på grund av det musikaliska men också pga att de utmålades som ett satanistiskt band, då WASP då skulle stå för We Are Satans People. Några kristna, bland annat Siewert Öholm, som inte gillar hårdrock, med andra ord.

Kvällens konsert började med att vi missade, efter ett litet missöde, början då min kompis behövde legitimation för att komma in, medans vi andra kunde gå förbi opasserat. Vakter är lite speciella kan man lugnt påstå. Låtlistan bestod bland annat av gamla klassiker som L.O.V.E Machine, Blind In Texas och I Wanna Be Somebody. Några nya låtar från nya skivan Babylon kunde också höras. Min favorit från kvällen var Chainsaw Charlie, en väldigt bra låt från en väldigt bra skiva, som heter Crimson Idol. Deras bästa faktiskt enligt mig.

Sammanfattning

Det som kan säga som negativt är att i vissa delar av konserten så var det playback, eller om det var hela. Det var väldigt hörbart tyvärr. Dessutom så ska jag säga att WASP inte är mitt favoritband på långa vägar, vilket påverkar betyget. Till det positiva så var det ett väldigt bra röj konserten igenom.

För att sammanfatta så var det en helt okej konsert, sevärd iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar