fredag 12 november 2010

Airbourne, Live, Tyrol, Stockholm 10/11 2010



För varje konsert som jag ser med bandet Airbourne så blir jag mer övertygad om att de kommer bli de rätta arvtagarna till AC/DC. Det är så smycket med bandet som gör att de kan komma upp i samma standard. Det är alkohol, brudar och droger som bandet handlar om. Sex, Drugs and Rock N Roll. Dessutom så finns det också bröder i detta band.

Men till konserten, till våran stora sorg så fick vi reda på att bandet Enforcer, som vi sett fram emot att se, ställt in. Sanningen var att deras turnébuss hade kraschat och kunde därför inte komma.



Det var första gången jag var inne på Tyrol, som ligger inne i Gröna Lund. Till min glädje så var den arenan riktigt bra. Litet, trångt och en väldigt gemytlig känsla som gör att det inte blir alldeles för stort. Dessutom så kunde man se väldigt bra även om man stod väldigt långt bakåt.

Konserten inleds med snabba "Raise The Flag" och utan uppehåll med "Hellfire". Resten av setlisten kan ni se här neranför. Men andra låtar värda att nämna är Diamond In The Rough, Bottom Om The Well, No Way But The Hard Way Play, Too Much, Too Young, Too Fast och Stand Up for Rock 'N' Roll. Höjdpunkter i konserten var när sångaren, Joel O'Keeffe, gav sig ut på en rundtur i själva Tyrolen. Så jävla AC/DC och så jävla rock n roll!

Han var faktiskt rätt så nära mig vid ett tillfälle. Det är det som gav mig en sådan stark återkoppling till AC/DC. Det är en av sakerna som gör att deras konserter blir något utav det extra. Det ger fanimej allt både AC/DC och Airbourne!

Setlist:

1. Raise The Flag
2. Hellfire
3. Chewin The Fat
4. Diamond In The Rough
5. Blonde Bad and Beatiful
6. Girls In Black
7. Bottom Off The Well
8. Cheap Wine And Cheaper Woman
9. Back On The Bottle
10. No Way But The Hard Way
11. Too Much, Too Young, Too Fast
12. Stand Up For Rock N Roll
13. Runnin WIld

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar