söndag 6 februari 2011

RIP Gary Moore!



Idag den 6e februari 2011 avled gitarristen och sångaren Gary Moore. Han avled i sömnen på semester i Spanien. I detta inlägg ska jag förklara min relation till Mr Moore och hur han har påverkat mitt musikintresse.

Det hela började i mina yngre dar, tror det var i mellanstadiet. Jag och far min satt i bilen och skivan som ständigt rullade var "The very best of: Gary Moore". Det var en skiva som var något utöver det vanliga, det var hårt och det var jävligt bra. Gary Moores musik gav mig en inspiration till att söka vidare till annan bra hårdrock.

För mig har Gary Moore alltid representerat traditionell hårdrock, med underbara gitarrsolon och låtar med härliga refränger i. Dessutom har han lyckats göra riktiga bra ballader. Känslosamma och hjärtskärande. En gitarr gud helt enkelt!

Gary Moore var den personen som på riktigt gjorde att mitt musikintresse växte till det som det har blivit idag. Det är jag evigt tacksam för. Det värsta av allt en dag som den här är att jag missade chansen att se han live..

Phil Lynott fick en staty, då ska fan Gary Moore också ha en!

Rock In Peace/Rest In Peace Gary Moore
We Want Moore!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar