onsdag 16 mars 2011

Europatipset v 11 onsdag-torsdag

Europatipset brukar jag vanligtvis inte lägga fokus på. Men nu tänkte jag prova en omgång och se om det blir lyckat resultat. Europatipset brukar vara matcher från hela Europa, precis som det låter med andra ord. Jag tänkte inte köra mitt hederliga 16 raders system som jag gör på Stryktipset, utan nu kör jag på Topptipset. Som innebär att man bara tippar de 8 första matcherna på tipset.

Dessutom lägger jag inte in så mycket pengar nu, utan satsar bara 2 ynka svenska kronor. Kör bara på singelspel alltså..

1. Chelsea - FC Köpenhamn 1

Champions League åttondelsfinal, andra mötet. Chelsea vann första matchen med 2-0 och här är det svårt att se annat än en säker seger för Chelsea. Något annat vore en stor skräll.

2. Real Madrid - Lyon 1

Återigen Champions League. 1-1 blev det i Frankrike i första mötet. Lyon har visat sig vara ett spöklag för Real Madrid, då man tidigare blev utslagna i åttondelen av precis Lyon. Men här tror jag de ändå vinner.

3. Glasgow Rangers - PSV Eindhoven X

0-0 i första mötet, Europa League. Båda lagen har bra form i det inhemska ligaspelet. En väldigt öppen historia. Tror på ett kryss, men i slutändan går nog PSV vidare efter förlängning. Den brittiska fotbollen kommer möta ett offensivt holländskt spel förmodligen. Intressant minst sagt..

4. Liverpool - Braga 1

I det första möten vann överraskande portugisiska Braga med 1-0. Upp till bevis för Liverpool här. Ett Liverpool som verkligen blandar och ger i år, vinner mot Man United övertygande medans man förlorar mot bottenlaget West Ham. Här tror jag de reder ut stormen och går vidare. Men Braga har en bra chans, så de som vågar sätta kryss här är nog inte helt fel ute.

5. Manchester City - Dynamo Kiev 1

Om Liverpool är i en halvknepig situation så är det värre för Manchester City. Första matchen vann Kiev med 2-0. Båda lagen har bra form, så tror på en underhållande match. Men City tror jag vinner. Det ska vara ett bättre lag och bara man har rätt inställning så vinner man det här. Men visst hade det varit skönare om man spelat kvar på Maine Road?



6. Paris SG - Benfica 2

Benfica vann första mötet med 2-1. Till skillnad från de andra matcherna så har de här lagen en osäker form. Både PSG och Benfica har inte vunnit deras två senaste ligamatcher. PSG har fortfarande chans till ligatiteln, medans Benfica ligger hopplös efter suveräna Porto. Jag motiverar min tvåa här med att jag tror Benfica är ett bättre fotbollslag och har en bra chans att kontra in mål här. Dessutom gillar jag inte PSGs behandling av deras aktiva supportrar..

7. Spartak Moskva - Ajax 1

Moskva laget Spartak lyckades vinna första mötet med 1-0 borta. Viktig vinst minst sagt. Ryska ligan har precis dragit igång, vilket man kan tolka som att de är väldigt pigga. Ajax har enbart tre poäng upp till ledning i ligan. Hemmafavören avgör.

8. Villareal - Bayer Leverkusen X

Veckans svåraste match, definitivt. Villareal vann första mötet borta med 3-2, men fick bara 1-1 hemma mot Sporting Gijon och innan det förlorade man mot Atletico Madrid. Leverkusen däremot tog en meritande bortaseger i toppmötet mot Mainz med 1-0. Chansar lite med ett kryss här, men det kan verkligen sluta hursomhelst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar