fredag 18 mars 2011

Veckans Stryktips v11 - Hett derby!

Återigen dags för det skönaste man kan göra en lördag. Spela på Stryktipset och se underbar brittisk fotboll med förhoppnings en öl i handen. Förra veckan fick jag som mest 8 rätt på mina 16 rader. Helt okej.

Var några riktiga skrällar som man inte hade räknat med. Vem trodde till exempel att Derby skulle slå toppenlaget Swansea? Derby som inte hade vunnit hemma på fyra månader. Eller att Millwall skulle bortaslå Burnley? Båda topplagen Leeds och Nottingham lyckades dessutom inte vinna hemma.

Tänkte köra på med 16 raders systemet den här veckan också. Nu till helgen är det mer Premier League än förra gången vilket är glädjande..



Veckans rad:

1. Manchester U - Bolton 1

United har inget bra facit i ligan, men i Champions League gick de vidare och i FA-cupen slog de Arsenal med ett reservbetonat mittfält. Imponerande. Bolton har en bra form, är i semifinal i FA-cupen mot Stoke. Men här vinner United på Old Trafford.

2. Aston Villa - Wolverhampton 1X

Derby i Midlands regione. Fyra poäng skiljer till hemmalagets fördel. En oerhört viktig match och här kommer det gå het till, men Aston Villa ska vara bättre på hemmaplan och jag kör en halvvarierad rad med 1X.

3. Blackburn - Blackpool 1X2

Exakt samma poäng i bottenstriden, endaste tre skiljer i målskillnaden till Blackburns fördel. Väldigt dålig form hos båda lagen, därför väljer jag att köra en helvarierad rad. 1X2. Kan ju hur som helst!

4. Stoke - Newcastle 12

Stokes helt inspirerande brittiska spel med höjdbollar och hårt spel har gjort mig förälskad i detta laget. Stoke lär vara starka med självförtroendet efter att ha avancerat till FA-cup semi. Newcastle har klarat sig väldigt bra utan Andy Carroll. Något lag vinner här, vilket vet jag inte. 12.

5. West Bromwich - Arsenal 2

Det är inte lätt att vara Arsenal supporter nu. Förlorade i Ligacupfinalen, utslaget i både FA-cupen och Champions League inom några veckor bara. Men de är fortfarande med i ligan. WBA tog en oerhört viktig seger mot Birmingham senast, men här är ett revanschsuget Arsenal för svårt. 2.

6. Wigan - Birmingham 1X

Ytterligare ett bottenmöte. Inget av lagen har rosat marknaden på den senaste tiden, om man säger så. Birmingham har efter sin ligacup titel inte vunnit någon match. Det känns lite trötta och lever farligt. Här tror jag hemmafavören har en stor betydelse. Wigan måste verkligen vinna. 1X.

7. Millwall - Cardiff X2

Millwall har blivit mitt verkliga spöklag på Stryktipset. De imponerar och slår båda QPR och Burnley, överraskar mig enormt. Men här tar det slut. Cardiff har förvisso inte en riktigt bra form, men här har de mycket mer att spela för än Millwall. X2. Snälla?

8. Swansea - Nottingham F 1X2

Toppmöte i Championship. Swansea har inte vunnit på tre matcher och Nottingham har ännu sämre form, inte vunnit de fyra senaste. Tre poäng skiljer till hemmalagets fördel och här kör jag en helvarierad rad. Helt öppen match. 1X2.

9. Barnsley - Reading X2

Reading åkte ut FA-cupen i helgen mot Manchester City, dock har de sex poäng till kvalplatsen med en match mindre spelad. Bra form också. Barnsley ligger i ingenmansland. Motivationen bör spela roll. X2.

10. Doncaster - Queens Park Rangers 2

Doncaster har tio poäng ner till nedflyttning, det bör man klara. Seriesuveränen QPR marscherar på och här vinner de enkelt tror jag på. Singel 2:a.

11. Hull - Norwich X2

Hull verkar vinna borta och förlora hemma. Inte så vanligt. Norwich, som är nykomling, ligger helt otroligt på andraplatsen och imponerande mot Bristol City i måndags. Hur stort vore det inte om de gick upp i Premier League som nykomling?

Hull jagar kvalplatsen och jag kör en halvvarierad rad. X2.

12. Leicester - Portsmouth 1

Frågan man ställer sig är, kan Leicester fortfarande gå upp till kvalplatsen? Svaret på den frågan är ja! Man vann senast mot Scunthorpe borta med 3-0. Här möter de Portsmouth som fortfarande har en liten chans att gå till kval. Men här försvinner den chansen. Tror starkt på Leicester. Singel 1:a.

13. Sheffield U - Leeds 2

Den här matchen kommer lottas. Eftersom Leeds är favoriter så sätter jag en singel 2:a.

Totala insatsen blir 36 kronor, 16 kronor för raderna och 20 kronor för Joker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar