onsdag 30 mars 2011

Veckans Stryktips v13 - Skräller W.B.A?

God kväll kamrater!

Det blev inget Stryktips förra veckan eftersom jag var bortrest, men veckan innan så fick jag 9 rätt som mest. Det är jag nöjd med. Bland annat så förlorade Aston Villa överraskande derbyt mot Wolves, snacka om flopplag i år! Arsenal svek och verkar vara helt ur form. Svennis Leicester är väldigt ojämna och där förlorade jag också.

Mitt 16 raders system gillar jag starkt och har därför ingen anledning att plocka bort det. Denna lördagen börjar allsvenskan vilket gillas starkt av undertecknad. Äntligen fotboll på hemmaplan också!

I England så går vi in på de sista åtta omgångarna i Premier League och Championship. En oerhört intressant omgång som vanligt!



Veckans rad:

1. Halmstad BK - Kalmar FF 1X2

Premiärmatch i Allsvenskan och då är det alltid svårtippat. Halmstad tror jag kommer tillhöra botten i år, tror till och med att de kan trilla ur. Kalmar mellanskiktet. Men i en premiär kan alltid hända. Därav helvarierad rad, 1X2.

2. Birmingham - Bolton X2

Birmingham har fortsatt dålig form sedan ligacupvinsten, inte vunnit i ligan på väldigt länge. Rättare sagt den 12e februari. Bolton kommer få en riktig bra placering i år. Här tror jag att det blir X2. Bolton är bättre, men kommer få kämpa mot ett desperat Birmingham.

3. Everton - Aston Villa 1

Aston Villa förlorade det viktiga derbyt mot Wolves som sagt, det ser inte bra ut, inte ett dugg. Jag litar inte alls på Aston Villa här när de möter hemmastarka Everton på Goodison Park. En singeletta! Kanske lite vågat?

4. Newcastle - Wolverhampton 1X2

Newcastle tyckte sig klara väldigt bra utan Andy Carroll, men nu har de kommit två raka förluster i ligan. De möter överraskningslaget Wolves som hade sin första engelska landslagsman sedan 1990 genom Matt Jarvis, det blåser bra vindar på Molineux! Wolves har dessutom riktigt bra form och Newcastle är svåra på St James Park. Jag kör en helvarierad rad, 1X2.

5. Stoke - Chelsea 2

Underbara Stoke City bör klara kontraktet om de bara lyckas behålla formen, men här möter de ett lag med ännu bättre form. Chelsea har lyckats rada upp vinsten och kan de till och med gå och vinna ligan? Så långt tror jag inte de går, men här vinner de iaf! Singel tvåa.

6. West Bromwich - Liverpool 12

WBA kämpar på i botten och har faktiskt inte förlorat på de fem senaste matcherna. Här är det verkligen skrällvarning mot ett ojämnt Liverpool. Liverpool som blev utslaget i Europa League nyligen efter en blek insats. Väldigt osäkert om det ens blir europaspel nästa år. Här kör jag 12.

7. Wigan - Tottenham 2

Wigan lyckades vinna måste matchen mot Birmingham, men jag tror att de lär åka ur ändå. De har ett alldeles för dåligt lag. Spurs har inte så bra form i ligan, tar Champions League framgångarna för mycket fokus?

Här tror jag ändå att Spurs skärper till sig och vinner enkelt. Singel tvåa.

8. Middlesbrough - Leicester X2

Leicester har visat sig vara väldigt ojämna den senaste tiden. Kvalplatsen rinner sakta men säkert ut i sanden. "Boro" har bra form och lär klara kontraktet. Trots att Leicester brukar svika mig, så hoppas jag på dem här! X2!

9. Cardiff - Derby 1

Toppen mot mitten i Championship. Cardiff ligger hack i häl de två direktplatserna till Premier League, formen är dock inte på topp. Derby ligger nu i ingenmansland med bra form. Här tror jag motivationen avgör. Singel etta.

10. Coventry - Watford X2

Svår match. Coventry har sju poäng ner till nedflyttning. Det ser bra ut, men man förlorade oroväckande förra matchen mot jumbon Preston. Watford har sex poäng till kvalplatsen. Viktig match! Tror på X2 då Watford är bättre och har bättre form!

11. Crystal Palace - Barnsley 12

CP skulle behöva en vinst för att vara på lite säkrare mark. Barnsley är i princip klar för spel i Championship nästa säsong. Barnsley kan ta tillvaro på läget och därmed vinna, men helt öppen historia. 12!

12. Preston - Swansea 2

24:e placerade, sist, mot 3:e placerade. Kan väl bara sluta på ett sätt? Ja det tror jag! Singel tvåa!

13. Reading - Portsmouth 12

Det skiljer bra tre poäng till Readings fördel och båda lagen har en bra chans att nå kvalplatsen. Reading har inte förlorat de senaste sju omgångarna i ligan, imponerade. "Pompey" har ockcså väldigt bra form. Svår match, 12!

Insatsen är som vanligt 36 kr! Lycka till spelare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar